Miért kell súlyokat is használnod?

Edzés

Cikksorozat 

Edzés

1. Miért fontos a testmozgás?

2. Hogyan lehetünk formásabbak?

3. Miért szükséges súlyzókat is használnunk?

4. Miért fontos, hogy erősebbek is legyünk?

5. Mi az örök fiatalság forrása?

7

Az izomzatod növekedése szoros összefüggésben van az erőszinted fejlődésével!

Ha fenn akarod tartani az izmaid fejlődését, formálódását, akkor ezt hosszú távon csak úgy tudod elérni, ha kellően nagy ellenállásokkal dolgozol. 

Az ellenállás mértékét intenzitásnak nevezzük. A megfelelően nagy intenzitás biztosítása egy rendkívül fontos alapfeltétele az izomépülésnek. Ahogy az izmaink fejlődnek, úgy növekszik az erőszintünk is, ami azt eredményezi, hogy egy idő után ugyanaz az ellenállás már relatíve sokkal kisebb intenzitássá válik, így nem fog további izomfejlődést előidézni. Ezért is lehet az, hogy a legtöbben megrekednek egy bizonyos szinten, megáll a fejlődésük, és hiába is edzenek, az izomzatukon és az alakjukon már nem látnak további változást. Ennek egyik fő oka lehet az, hogy egész egyszerűen erőben “kinőtték” az addig használt ellenállásaikat. Ekkor nem szabad félnünk szintet lépni, tehát egy kicsivel nagyobb ellenállásra váltani, máskülönben stagnálás várhat ránk.

Az mindegy, hogy a használt súly a saját testsúlyunk, vagy egy súlyzó, attól az még ugyanolyan ellenállásnak számít, tehát súlynak. Nincs különbség! Viszont előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor bizonyos esetekben már nem lesz elegendő a saját testsúlyunk, mert a növekvő erőszintünk miatt az már nem biztosítja az izmaink további fejlődéséhez szükséges intenzitást. Más esetekben pont az ellenkezője is igaz lehet, történetesen, hogy egyes gyakorlatokban a saját testsúlyunk még túl nagy intenzitásnak számít, így az izmainkra ható ellenállást csökkentenünk kell a megfelelő fejlődés érdekében. 

Ezekben az esetekben vagyunk kénytelenek külső ellenállásokat, tehát súlyzókat használni.

Fontos érv még a külső ellenállások, tehát a súlyzók használata mellett, hogy a testi felépítésünk alapjaitól erre lett “kitalálva”. Ami azt jelenti, hogy évmilliók óta rendszeresen szükségünk volt külső terhelések leküzdésére, így a mozgási szervrendszerünk ezirányba is alkalmazkodott. Gyakorlatilag az egész szervezetünk többek között ennek tökéletesítése mentén fejlődött ki. Pontosan ezért a különböző súlyok mozgatása, emelése és cipelése a legtermészetesebb funkcionális mozgásaink szerves részét képzik. Ennek következtében pedig a külső ellenállások használata nemcsak öncélú tevékenység, hanem a természetes mozgáskészségeink komplex fejlesztésének alapjait is biztosítja.

Összefoglalva a súlyzó használata tehát nem jelent mást, mint szabályozott keretek között adagolni a megfelelő külső ellenállásokat a testünk optimális fejlődése érekében. Ezért kellenek a súlyok, és hosszú távon pontosan ezért elengedhetetlenek is egyben, ha a céljaink közt szerepel az izmaink és erőszintünk fejlesztése, alakunk formálása, mozgásminőségünk széleskörű javítása.

Ha még nem olvastad az előzmény cikket, érdemes megnézned:
<< Mitől leszel formás?

A folytatáshoz kattints a következő cikkre:
>> Miért kell, hogy erős is legyél?

7

Megoldást keresel?

Amennyiben érdekes lehet számodra egy komplexen fejlesztő mozgásprogram, kattints a gombra!