Miért szükséges súlyokat is használnod?

Edzés

Cikksorozat 

Edzés

1. Miért fontos mozognod?

2. Hogyan lehetsz formásabb?

3. Miért szükséges súlyokat is használnod?

4. Miért kell, hogy erősebb legyél?

5. Mi az örök fiatalságod forrása?

7

Az izomzatod növekedése, formálódása szoros összefüggésben van az erőszinted fejlődésével!

Tehát ha fenn akarod tartani az izmaid fejlődését, formálódását, akkor ezt hosszú távon csak úgy tudod elérni, ha kellően nagy ellenállásokkal dolgozol. 

Az ellenállás mértékét intenzitásnak nevezzük. A megfelelően nagy intenzitás biztosítása egy rendkívül fontos alapfeltétele az izomépülésnek. Ahogy az izmaink fejlődnek, úgy növekszik az erőszintünk is, ami azt eredményezi, hogy egy idő után ugyanaz az ellenállás már relatíve sokkal kisebb intenzitássá válik, így nem fog további izomfejlődést előidézni. Ezért is lehet az, hogy a legtöbben megrekednek egy bizonyos szinten, megáll a fejlődésük, és hiába is edzenek, az izomzatukon és az alakjukon már nem látnak további változást. Ennek egyik fő oka lehet az, hogy egész egyszerűen erőben “kinőtték” az addig használt ellenállásaikat. Ekkor nem szabad félnünk szintet lépni, tehát egy kicsivel nagyobb ellenállásra váltani, máskülönben stagnálás vár ránk.

Az mindegy, hogy a használt súly a saját testsúlyunk, vagy egy súlyzó, attól az még ugyanolyan ellenállásnak számít, tehát súlynak. Nincs különbség! Viszont előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor bizonyos esetekben már nem lesz elegendő a saját testsúlyunk, mert a növekvő erőszintünk miatt az már nem biztosítja az izmaink további fejlődéséhez szükséges intenzitást. Más esetekben pont az ellenkezője is igaz lehet, történetesen, hogy egyes célgyakorlatokban a saját testsúlyunk még túl nagy intenzitásnak számít, így az izmainkra ható ellenállást csökkentenünk kell a megfelelő fejlődés érdekében. Ugyanis ha túlságosan nagy ellenállásokkal dolgozunk, az vagy óriási sérüléskockázatokat rejt magában, vagy a túl nagy intenzitás miatti szabálytalan kivitelezés az adott gyakorlatokat hatástalanná teszi.

Ezekben az esetekben vagyunk kénytelenek külső ellenállásokat, tehát súlyzókat is használni.

Fontos érv még a külső ellenállások, tehát a súlyzók használata mellett, hogy a testi felépítésünk alapjaitól erre lett “kitalálva”. Ami azt jelenti, hogy évmilliók óta rendszeresen szükségünk volt külső terhelések leküzdésére, így a mozgási szervrendszerünk ezirányba is alkalmazkodott. Gyakorlatilag az egész szervezetünk többek között ennek tökéletesítése mentén fejlődött ki. Pontosan ezért a különböző súlyok mozgatása, emelése és cipelése a legtermészetesebb funkcionális mozgásaink szerves részét képzik. Ennek következtében pedig a külső ellenállások használata nemcsak öncélú tevékenység, hanem a természetes mozgáskészségeink komplex fejlesztésének alapjait is biztosítja.

Összefoglalva a súlyzó használata tehát nem jelent mást, mint szabályozott keretek között adagolni a megfelelő külső ellenállásokat a testünk optimális fejlődése érekében. Ezért kellenek a súlyok, és hosszú távon pontosan ezért elengedhetetlenek is egyben, ha a céljaink közt szerepel az izmaink és erőszintünk fejlesztése, alakunk formálása, mozgásminőségünk széleskörű javítása.

Ha még nem olvastad az előzmény cikket, érdemes megnézned:
<< Hogyan lehetsz formásabb?

A folytatáshoz kattints a következő cikkre:
>> Miért kell, hogy erősebb legyél?

7

Megoldást keresel?

Amennyiben érdekes lehet számodra egy komplexen fejlesztő mozgásprogram, kattints a gombra!

6